۳۰ عادت که زندگی شما را تغییر خواهد داد
 
GaRooS
هر چی همه چی سرگرمی
 
 
شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : GaRooS
 
 

عادات سلامتی
 

 

 

۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید: اگر نوع کار و فعالیت شما بطوری است که میزان حرکت شما بسیار کم است ، این یک ضرورت برای شماست که هر روز به ورزش روزانه بپردازید.۳۰ دقیقه ورزش حداقل میزان برای کسب سلامتی مطلوب است.

 
هر روز صبحانه بخورید: صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی است ولی بسیاری از مردم از آن صرف نظر می کنند. خوردن صبحانه شامل چند تکه نان و آب میوه حتما توصیه می شود.

 
۸ ساعت خواب مفید: محرومیت از خواب هرگز یک ایده خوبی برای انجام فعالیت های دیگر نیست.ممکن است شما فکر کنید که با کمتر خوابیدن فرصتی را به دست می آورید اما این اشتباه است و فقط خستگی و استرس را برای شما به ارمغان خواهد داشت.۸ ساعت خواب کامل برای بیشتر افراد مناسب است و در صورتیکه شرایط آن فراهم باشد ۲۰ دقیقه خواب بعد از ناهار نیز توصیه می شود.

 
از خوردن میان وعده بین وعده های غذایی خودداری کنید: خوردن میان وعده های غذایی یکی از بهترین روش های افزایش وزن است.اگر شما گرسنه می شوید بهتر است غذا میل کنید و از خوردن تنقلات خودداری کنید.

 
خوردن ۵ وعده میوه و سبزیجات: بدن و مغز سبزیجات و میوه ها را بسیار دوست دارد، بنابراین به شما توصیه می کنیم به هراندازه که ممکن می شود این عادت ۵ وعده را در خود ایجاد کنید.این شیوه یکی از روش های است که از سوی بسیاری از مراکز درمانی توصیه می شود.

 
ماهی بخورید: ماهی از عناصر سالم و امگا ۳ غنی است.حداقل یک وعده در هفته از ماهی برای کسب مواد مغذی استفاده کنید.

 
وقتی از خواب بیدار می شوید ۱ لیوان آب بنوشید: هنگامی که صبح از خواب بر می خیزیم بدنمان دچار کم آبی می شود و به آب نیاز دارد. عادت نوشیدن ۱ لیوان آب صبحگاهی را تمرین کنید برای متعادل کردن مزاج بسیار مفید است.

 
از خوردن نوشابه پرهیز کنید: نوشابه یکی از ناسالمترین نوشیدنی هاست. هر چه نوشیدن آن را محدود تر کنید بدن شما از شما سپاسگزار تر خواهد بود.

 
بدن خود را تمیز نگه دارید: پیشنهاد نمی کنیم که همیشه در مقابل آینه باشید اما حداقل های مراقبت های شخصی از خود را انجام دهید.

 
اگر سیگار می کشید آن را متوقف کنید: هیچ دلیلی برای دود دیگر وجود ندارد ، ترک امکان پذیر است.

 
اگر مشروب می خورید آن را متوقف کنید: الکل هرگز نمی تواند مشکلات شما را حل کند، هرگز. تنها استثنایی که وجود دارد خوردن یک لیوان شراب در روز در وعده های غذایی قابل قبول است.

 
از پله ها استفاده کنید: یکی از بهترین بهانه های برای مصرف انرژی است به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید.

 
 

عادات بهره وری
 

 

 

استفاده از یک ابزار نوت برداری : عادت به نوشتن و نگه داری و ردیابی ایده های و چیز هایی که به ذهن تان می آید با استفاده از یک ابزار و یا نرم افزاری که این اطلاعات را برای شما نگه داری کند بسیار با اهمیت می باشد.

 
اولویت بندی کنید: اگر شما یک لیستی از کارهایی دارید که باید انجام دهید  و به خود می گویید که از کجا شروع کنم؟ یک راه این است که لیست خود را اولویت بندی کنید. با این سوال از خود شروع کنید: “اگر من امروز تنها یک کار می توانستم انجام دهم کدام را انجام می دادم؟” و بعد از یافتن پاسخ دوباره برای بقیه لیست سوال را تکرار کنید.

 
طرح و نقشه : برنامه ریزی مهم است برای این که شما قبلا تصمیم بگیرید در طول امروز و این هفته چه کنید.اما برنامه ریزی برای بیش از چند هفته معمولا ناکارآمد است و بنابراین خیلی نگران نباشید.

 
زود بیدار شوید: صبح زود از خواب بیدار شدن راه بسیار خوبی است برای بدست آوردن وقت اضافی.من شخصا پیشنهاد می کنم صبح ها  ساعت ۵ برخیزید. من تا ۹ صبح طوری هستم که بسیاری از کارهای خود را پیش می برم در حالی که در بقیه ساعات روز اینطور نیست.

 
ایمیل خود را ۲ بار در روز چک کنید: ایمیل به راحتی می تواند تبدیل به یک اعتیاد شود و این که آن را هر ۱۰ دقیقه یکبار چک کنید واقعا غیرضروری است.این عادت را امتحان کنید و ببینید که جهان همچنان به چرخش خود ادامه می دهد مثل قبل از این عادت.

 
حذف کارهای بی اهمیت: مشغول بودن در طول روز به این معنا نیست که هرکاری را باید انجام دهیم . گاهی حذف کارهای بی اهمیت تمرکز ما را برای انجام کارهای با اهمیت افزایش می دهد.

 
تمیز نگه داشتن اتاق و میز خود: برای حفظ تمرکز و داشتن خلاقیت داشتن یک میز تمیز و یک اتاق روشن مهم است.

 
خودکار بودن: بسیاری از کارهایی که شما در طول روز و یا هفته به انجام آنها نیاز دارید را بصورت خودکار تنظیم کنید، البته تا آنجایی که ممکن است افراط نکنید.

 
ضرب العجل تعیین کنید: وقتی کاری را انجام می دهید برای پایان یافتن آن زمانی را بصورت دقیق تعیین کنید.یک قاعده وجود دارد که شما برای انجام آن کار وقت مشخصی را باید قرار دهید و این بهره وری شما را افزایش می دهد.

 
یک روز در هفته را استراحت کنید: در پایان هفته بدون اینکه کامپیوتر خود را روشن کنید به خود مرخصی بدهید و اون روز را فقط اختصاص به فعالیت های تفریحی مورد علاقه خود بپردازید،مثل پیاده روی ،ورزش ، مطالعه خارج از حرفه و تخصص خود.

 
عادت های شخصی
 
خواندن ۱ کتاب در هر هفته: خواندن راه خوبی است برای فعال نگه داشتن مغزتان. تنها با خواندن ۳۰ دقیقه کتاب در روز شما را قادر به خواندن یک کتاب در هر هفته می کند و ۵۰ کتاب در هر سال.

 
معما و پازل حل کنید: معما ها ،بازی کلمات و … همه راه های خوبی هستند برای ورزش دادن مغزتان.

 
مثبت فکر کنید: شما همانی هستید که همیشه به آن فکر می کنید.

 
سریع تصمیم بگیرید: به جای یک ساعت فکر کردن در خصوص تصمیم گیری ،سرعت خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهید.سرعت تصمیم گیری خود را به کمتر از ۱ دقیقه برسانید.

 
قبل از خرید صبر کنید: برای انجام هر خریدی ۴۸ ساعت روی آن مکث کنید.این فرصت گاهی باعث به دست آوردن فرصت های بی نظیر و نتایج فوق العاده ایی می شود. امتحان کنید.

 
روزی ۳۰ دقیقه مراقبه کنید: یکی از بهترین راه های ایجاد شفافیت روح و آشتی انجام ۳۰ دقیقه مراقبه در طول روز است.۳۰ دقیقه زیاد نیست اما برای قرارگرفتن شما در آرامش به اندازه کافی هست.به زبان ساده تر دعا کنید به زبان دین و مذهب خودتان.

 
عادت های شغلی
 
راه اندازی یک وبلاگ: وبلاگ نویسی شخصی یکی از بهترین راه های آرام کردن کلمات درون است.حتما لازم نیست درباره یک موضوع خاص باشد ، بلکه یک وبلاگ شخصی نیز کفایت می کند.

 
ساخت مجموعه نمونه کارهایتان: اگر شغل شما ساخت و ایجاد چیز هایی است ، ساختن یک مجموعه از نمونه کارهایتان بسیار راه عالی برای نشان دادن توانمندی های شماست.
(((((((((((((((((((( نظر یادتون نره ))))))))))))))))))))



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان GaRooS و آدرس garoos.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 7815
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1